میزهای اداری ایده آل :(ideal tables)

برای داشتن یک محیط اداری و دفتر کار مناسب ،باید نکاتی را در نظر گرفت تا بتوان در آسایش روح و جسم به کار خود به نحو ارزشمندی ادامه داد.

انتخاب رنگ مناسب برای محیط کار که توجه مشتری را جلب کند و نوعی آرامش و اطمینان خاطر را برای مشتری به ارمغان بیاورد.برای مثال رنگ آبی،نشان آرامش و خشنودی (تفکر و تعقل) می باشد و یا رنگ قرمز انرژی و هیجان را افزایش می دهد که بهتر است با رنگ دیگری ترکیب شودمثل مشکی و طوسی. و رنگ خاکستری خنثی است و هیچ گرایشی را بر نمی انگیزد عاری از هر نوع تحریک و واکنش می باشد.

رنگ آمیزی دیوارها و ابزار آلات در محیط کار به رنگ های خاص ،کارایی فرد در محیطی به رنگ دلخواه را افزایش می دهد.زیرا هدف ،داشتن محیط آرام بخش و مطلوب برای کارمندان است که هیچ فشار عصبی وارد نشود.

عدم وجود سر و صدا در محیط کار: صدای بلند،صدای مزاحم و آزار دهنده  و یکنواخت، تمرکز کارمندان را کاهش می دهد.

حرارت مناسب در محیط کار باید مورد رضایت کارمند باشد،چرا که آفتاب با خلق و خوی انسان رابطه مستقیم دارد.اگر محیط معتدل است و  نور آفتاب به داخل اتاق می تابد کارمند احساس رضایت داردو اگر محیط مرطوب باشد و هوا گرم،تمایل به کار کاهش می یابد.

طرز چیدمان میزهای کاری باید به گونه ای باشد که کارمندان بتوانند باهم به راحتی ارتباط برقرار کنند و از یکجا نشینی دلسرد و خسته نشوند. بهتر است از چیدن مدور استفاده کنیم طوری که هر فرد یک میز و فایل مستقل برای خود داشته باشد و توسط پارتیشن های کوتاه از هم تفکیک و به طور بهینه از فضا استفاده شود و از طرفی حس تعامل و همکاری برقرار می ماند.

وجود گیاهان در محیط کاری:چند گلدان کوچک روی میز کارتان بگذارید.گیاهان ارتباط فرد با دنیای طبیعی را حفظ میکنند و باعث آرامش می شوند،همچنین رنگ سبز خلاقیت را تقویت می کند.

مبلمان اداری از تأثیرگذارترین آیتم‌های موجود در یک فضای کاری هستند. تأثیرات این وسایل تا حدی زیاد است که استفاده نادرست و غیر استاندارد از آن‌ها می‌تواند موجب پایین رفتن راندمان کاری کارمندان شده و یا باعث عدم جذب مخاطبان و مشتریان مورد نظر کارفرما شود.

مبلمان اداری در یک فضای کاری می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد؛ از این رو، توجه به این وسایل که با مهندسی دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیم دارند می‌تواند در بهینه سازی شرایط کار و خروجی‌های آن اثرگذار باشد. همچنین، به دلیل این‌که مبلمان اداری فضاها را به شکل استاندارد تقسیم‌بندی می‌کنند، به استفاده حداکثری و کامل فضا با نگاهی مهندسی کمک می‌کنند.
میز اداری یکی از آیتم‌های مبلمان اداری است که توجه به آن تأثیر بسزایی در کیفیت کار پرسنل خواهد داشت. برای این که هر فرد با سِمَت مشخص در یک دفتر کاری بدون آن‌که متوجه زحمت و ناراحتی شود به کار خود بپردازد و تمام وسایل مورد نیاز کارش را در اختیار داشته باشد، باید میزی در اختیارش باشد که این امکانات را به او بدهد. در کل در یک محیط کاری میزهای  پرسنل با توجه به سمت آن‌ها متفاوت است. میز منشی، میز کارشناس، میز مدیریت و میز کنفرانس همگی از وسایلی هستند که به طور اختصاصی باید برای کارمندان و مدیران طراحی و ساخته شوند.

میز مدیریت با طراحی ارگونومیک و مناسب با شکل بدن یکی از ضروریاتی است که هر مدیری در محیط کار به آن نیاز دارد. واقعیت این است که میز مدیریت باید با میز کارمندان متفاوت باشد و از این منظر نیز رتبه بالاتر فرد را به نسبت سایر کارمندان نشان دهد. میز مدیریت باید دارای استایل خاصی بوده و از نظر ظاهری و کارایی با سایر میزهای موجود در محل کار تفاوت داشته باشد.

علاوه بر میز و محلی که برای کار مدیر در نظر گرفته می‌شود، باید به آیتم‌های دیگری از قبیل فایلینگ اداری نیز توجه کرد. اگر این وسایل فایلینگ روی میز و در دسترس او باشند، امکان دسترسی بهتری به وسایل را برای مدیر فراهم می‌کنند. دسترسی به وسایل مورد نیاز حین کار ضمن تأمین آسایش مدیر برای کار زمان او را برای یافتن چیزهایی که نیاز دارد، کمتر هدر می‌دهد.

اهمیت وجود میز کنفرانس در محل کار چیست؟
یکی از نکاتی که در محیط‌های کاری از اهمیت زیادی برخوردار است کار گروهی و هم‌فکری است. بدون هم‌فکری یک مجموعه کاری به پیشرفت و پویایی نمی‌رسد. یکی از مصادیق کار گروهی برگزاری جلسات منظم در طول ماه و هفته است. برای برگزاری چنین جلساتی کارمندان و مدیران نیاز دارند تا در فضایی گرد هم بیایند و به تبادل نظر و تفکر دسته جمعی بپردازند و راه ‌حل‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. وجود اتاق مجزا در یک مجموعه که یک میز کنفرانس در آن وجود داشته باشد، از ضروریات رسیدن به این مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *